Cílem ŠPP je poskytování poradenských a konzultačních služeb žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. ŠPP je tvořeno týmem pedagogických pracovníků.
Hlavní úkoly výchovného poradenství
- Kariérní poradenství – pomoc při volbě povolání, konzultace pro žáky i jejich rodiče.
- Pomoc při řešení konfliktních problémů ve škole.
- Spolupráce s dalšími odborníky – PPP, SPC, SVP, OSPOD, Policie ČR.
- Koordinace péče o žáky s poruchami učení a chování (o žáky s IVP a PLPP).
- Sledování žáků s neprospěchem a ve spolupráci s ostatními vyučujícími hledání způsobů řešení tohoto problému.
- Sledování žáků nadaných a talentovaných ve spolupráci s ostatními vyučujícími.
Hlavní úkoly psychologického poradenství
- Poskytnutí poradenských služeb žákům, rodičům a pedagogům
- Individuální poradenství (osobní, rodinné problémy, apod.)
- Poskytnutí krizové intervence žákům (traumatický zážitek, rozvod rodičů,apod)
- Poradenství v případě problémů s prospěchem, se vztahy se spolužáky, s učiteli, s rodiči
- Konzultace pro rodiče ohledně výchovných, rodinných, výukových obtíží, nasměrování na další odborná pracoviště (pedagogicko-psychol.poradna, středisko výchovné péče, speciální pedag.centrum, psychiatrická ambulance..)
- Spolupráce na IVP, na preventivních programech školy, práce se třídami
Hlavní úkoly preventivního poradenství
- Konzultační a poradenská činnost pro žáky a jejich rodiče v oblasti prevence rizikových jevů chování.
- Příprava a realizace Minimálního preventivního programu školy.
- Práce s třídními kolektivy zaměřená na zlepšování vztahů.
- Spolupráce s třídními učiteli i ostatními členy školního poradenského pracoviště při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů.
- Sledování rizik vzniku a projevů rizikových forem chování ve škole a návrh možností jejich řešení.
Hlavní úkoly školního asistenta
- Práce se všemi žáky, kteří potřebují nějakou formu podpory na obou stupních ZŠ. (nejedná se o funkci asistenta pedagoga)
- Pomoc dětem se speciálně vzdělávacími potřebami, včetně dětí s nadprůměrným nadáním i děti z jiného kulturního prostředí.
- Pomoc žákům při přípravě na vyučování a také v průběhu vyučování.
- Pokud je potřeba, jedná s rodiči těchto žáků, případně zprostředkovává kontakt mezi rodinou a školou.
- Pomoc a spolupráce se žákem i rodinou u nich doma, pomoc s úpravou režimu přípravy výuky, pokud o to vyučující, žák nebo rodina požádá.
- Poskytování podpory a pomoci pedagogům při jejich činnosti v průběhu vyučování i mimo školu.